Ordre og kontraktsvilkår

1. Generelle vilkår 

Bellabon.no er markedplass for Aappo Enterprises Oy (29249379). Disse vilkårene gjelder før handels forholdet mellom Aappo Enterprises Oy og deres kunder. For tjenester og produkter levert av Aappo Enterprises Oy gjelder de spesifiserte vilkårene og betingelserne fra respektive tjenesteleverandør. Aappo Enterprises Oy har rett til å oppdatere disse vilkårene uten forvarsel. Vilkårene som gjelder ved bestilling, og som er synlige på Bellabon.nos nettstedet, er de som gjelder ved bestilling.

Aappo Enterprises Oy er ikke ansvarlig for skade forårsaket av force majeure. Ett overordnet hinderd anses å være et slikt uforutsette hendelse eller endring av omstendigheter som utenfor Aappo Enterprises Oy.s innflytelse. Aappo Enterprises Oy er pålagt å informere kunden direkte ved tillfelle av force majeure.

2. Kunde- og databeskyttelse

Bellabon.no og Aappo Enterprises Oy ønsker velkommen til alle private och bedriftskunder. Handelsforholdet følger finske, estiske og EUs-lovgivning for forbrukerhandel, markedsføring og reklame. Handelsrelasjoner mellom bedriftskunder og Aappo Enterprises Oy vil primært følge disse vilkårene og deretter Estlands handelslov.

Kunden er forpliktet til å gi korrekt kontaktinformasjon ved bestilling, som for en forbrukerkund inneholder navn, adresse, telefonnummer og eventuelt e-postadresse. For bedriftsskunder er den obligatoriske informasjonen kundens navn, telefonnummer, e-postadresse og firmanavn, postadresse, telefonnummer eller nummer og ved tilfelle faktureringsadresse.

Kundens data lagres i en Bellabon.no- og Aappo Enterprises Oy kunde database, der informasjon brukes til å opprettholde kundeforholdet. Aappo Enterprises Oy og nettbutikker har rett til å håndtere og overføre data før legitime bruk (f.eks. Direkte markedsføring) i henhold til Personopplysningsloven (523/99).

En personvernpolicy finnes på Bellabon.no. Kunden kan nekte bruk og håndtering av hans / hennes personopplysninger for markedsføring og kontrollere hans / hennes informasjon gjenom å kontakte Bellabon.nos kundeservice. Kontakten må gjøres via e-post på kundeservice@bellabon.no.

Bellabon.no bruker cookies, noe som gjør nettstedet enda mer brukervennlig. Hensikten med cookies på Bellabon.no er å førbedre opplevelsen av nettstedet. Cookies kan også brukes til å skape bedre avtaler og mer tilpassede produktforslag til kundene. Cookies er en liten tekstfil som Bellabon.no’s nettverksserver lagrer. Deler av innholdet på Bellabon.no kan kreve et godkjennende av cookies for å fungere bra. Brukerens nettleser vil sannsynligvis godta cookies basert på standardinnstillinger, men brukeren kan også forhindre at cookies blir brukt i nettleserinnstillinger eller slette de etter bruk av nettstedet. Mer informasjon finnes i webbleserens egne instruksjonsmanual.

3. Priser

Prisene inkluderer skatt, men ikke frakt hvis ikke annet er er oppgitt. Hvis prisen inneholder klare prisfeil, vil produktet ikke bli solgt til en lavere pris dersom man kan anta at kunden forsto at det oppsto en feil.

Vi sjekker alltid prisene ved bestilling. Hvis prisen har blitt lavere, vil vi rette prisen i kundens åpne bestilling. Hvis et produkts pris stiger før levering, sender vi produktet med den opprinnelige prisen.

Estimering av leveringstid er basert på informasjon fra importører og produsenter. Bellabon.no og Aappo Enterprises Oy og deres leverandører er ikke ansvarlige for forsinkelser forårsaket av uforutsette endringer utover deres innflytelse.

Aappo Enterprises Oy forbeholder seg retten til å begrense salget av produkter i svært store mengder. Aappo Enterprises Oy selger ikke produkter til videresalgsformål.

Aldersgrensene for produkterne er i henhold til loven. Bestillingen av K-18 produkter krever fødselsdato for Aappo Enterprises Oy.

4. Levering

Bellabon.no og Aappo Enterprises Oy tilbyr et omfattende transportvalg. Du kan få mer informasjon om leveringsmetoder og deres service på vår nettside. Bestillninger med flere produkter kan leveres i flere ulike leveranser.

Vi sikter mot å fullføre behandlingen av en ferdig ordre innen 48 timer etter mottak av bestillingen. En ferdig ordre betyr en ordre der alle produktene er i lagre vårt og er reservert for bestillingen, og betalingsmetoden er godkjent.

Bellabon.no og Aappo Enterprises Oy er ikke ansvarlige for å reservere andre produkter i samma bestilling om tilgjengeligheten av et produkt i ordren er dårlig, eller hvis leveringen av produktet blir stoppet av grunner som ikke er relatert til Aappo Enterprises Oy. Kunden kan enten godta forsinket levering eller avbestille bestillingen. Kostnaden for etterlevering er den samme som de normale priserne. Produktene i en ordre er reservert for maksimalt 7 dager, hvoretter ordren blir avbrutt, hvis ikke kunden har gitt godkjenning av sen levering i henhold til vilkårene på Bellabon.no og Aappo Enterprises Oy.

5. Betaling

Informasjon om betalingsmåter finnes tilgjengelig på Bellabon.nos nettside.

Klarna Ab gir muligheten til faktura betaling. En mer detaljert beskrivelse og informasjon finnes specificert i handlekurven, i henhold til loven.

6. Retur

Bellabon.no tilbyr sine kunder 14-dagers returrett. Produktene kan returneres direkte til Bellabon Europas hovedlager i Finland, som instruert på Bellabon.no-nettsiden. Bellabon.no er ikke ansvarlig for returkostnadene, bortsett fra situasjoner der kunden returnerer en defekt eller feilaktig produkt.

Du har rett til å prøve produkten i 14 dager. Vi anbefaler at du tar vare på produktet, tilbehør, instruksjonene og selvfølgelig emballasjen til og med det at du har bestemt deg for å beholde produktet. Kjøperen er ansvarlig for det reduserte verdiet etter produktet har blitt brukt.

Vi ber deg om å beholde alle dokumenter som tilhør returen til det at du mottatt bekreftelse fra Bellabon.no om at returen är mottat.

Begrensninger i returretten er fastsatt i henhold til Consumer Protection Act: 6. Kapittel 16: Hygieniske og intime produkter har ingen returrett umiddelbart etter det at pakken er åpnet, fordi produktet kan da ikke lengre videreselges. Hygienisk og intime produkter som epilatorene, barbermaskiner, hårklippemaskiner og nese / øre / hår trimmere, hårpleieprodukter, elektroniske tannbørster og tannhygieneprodukter, termometer, blodtrykket og blodglukosemeter og alkohol tester, hodetelefoner, samt bleier og andre barneprodukter.

Produkter som skal returneres må pakkes på en god måte.

7. Garanti, support og ansvar

Produsenten bestemmer over garantiene. Du er ansvarlig for å gjøre deg kjent med garantivilkårene før du begynner å bruke din produkt. Garantivilkårene er inkludert i produktinstruksjonene, i et eget garantiskjema eller på et nettsted som produsenten har oppgitt. Vanligvis omfatter garantien bare produktets produksjons- og materialdefekt. Garantiperioden er definert i produktinformasjonen.

Garantiene er alltid i henhold til produsentens eller importørens garantivilkår. Vi vil føre deg videre til direkte kontakt med produsenten eller deres servicefirma, da dette øker gir raskare service til din fordel.

Service tiden er ca 10-15 hverdager. Noe av produktene som selges på Bellabon.no må sendes fra utlandet. Da er estimert service tid ca. 10-20 hverdager.

Kostnaden som er på grunn av uansvarigt bruk vil bli lagt på kunden hvis produktet følgt garantibetingelsene. Bellabon.no og Aappo Enterprises Oy er ikke ansvarlige for skader forårsaket av kjøperens egne handlinger. Siden kostnaden for unødvendig opprettholding også legger til mulige kostnader for Aappo Enterprises Oy, vil dette bli lagt på kunden.

Vi ansvarer for å vedlikeholde å lagre produktene i tre måneder etter at kunden har fått beskjed om at reparasjonen er fullført. Produktet blir deretter resirkulert. (Lov om næringsdrivendes rett til å selge produkter som ikke hentes)

Bellabon.no og Aappo Enterprises Oy garanterer lovbestemt ansvar over produktene, når garantien er utløpt eller garantien ikke er oppgitt.

8. Klager

Ved retur av produkt eller klager på defekt produkt, er kunden ansvarlig for å presentere kvittering eller annen salgs bevis samt tidspunkt for retur. Aappo Enterprises Oy forbeholder seg retten til å belaste kunden for extra kostnader som påløper.

Klager behandles kun skriftlig. Du kan sende via e-post til kundeservice@bellabon.no.

Tvisteløsning og jurisdiksjon: Privatekunder har rett til å føre videre klager eller tvister til Forbrukerrådet (https://www.forbrukerradet.no/). Før du sender saken til Forbrukerrådet, må kunden være i kontakt forbrukertilsynet (https://www.forbrukertilsynet.no). Kunden kan kreve erstatningskrav av Aappo Enterprises Oy i retten. Saken føres til Aappo Enterprises Oys distriktdomstol.

Advokatkostnader vil ikke bli erstattet, da forbrukerrådgivning og assistanse for å løse forbrukertvister tilbys gratis.